zaterdag 30 juni 2012

Uit eten: Blabla, Groningen

Vorige maand heb ik weer eens bij Bla Bla (in Groningen) gegeten. Bla Bla is een vegetarisch restaurant. Het was de tweede keer dat ik er kwam en weer waren alle tafeltjes bezet. Je hoort een mengelmoes aan talen, vooral studenten weten Bla Bla te vinden.

Bla Bla ligt net buiten het centrum aan de Nieuwe Boteringestraat 9. Er is ook een vestiging in Rotterdam. De kaart bestaat uit een aantal verrassende voorgerechten en bij het hoofdgerecht kun je kiezen uit 3 landen: Frans, Marrokkaans of Indiaas. Wij waren met z'n drieën en kozen allemaal een andere keuken als hoofdgerecht. Maar eerst een voorgerechtje ...
We kozen de paddestoelenloempia's met Japanse soja, de notengehaktpasteitjes met gember-chilisaus en de pappadums met 2 verschillende dipjes. Vooral de eerste 2 vielen erg in de smaak. Alleen jammer dat de binnenkant niet helemaal goed verwarmd was.

Notengehaktpasteitje


Mijn eigen hoofdgerecht (Marrokaans) bestond uit falafel met muntsaus, bulger met kruiden en amandelen, Oosterse tortilla, een cigarra met feta en een gemengde salade. Erg goed gecombineerd en smakelijk!

Frans
Marrokkaans


Omdat bovenstaande allemaal zo goed in de smaak was gevallen, besloten we af te sluiten met een toetje (doe ik zelden, 2 gangen vind ik meestal wel genoeg).
Op tafel verschenen de citroensorbet met limoncello, de Turkse yoghurt met dadels en meer en het kaneelijs met witte chocoladesaus. Van alle drie kon ik niet afblijven. Ik hou niet eens van dadels maar dit fantastische toetje heb ik thuis inmiddels enkele malen (met succes) nagemaakt. Ik ben niet vaak onder de indruk van het eten in restaurants (misschien omdat ik zelf meestal kook uit Plenty! en andere topkookboeken) maar ik zou vanavond graag weer naar Bla Bla gaan voor de warme maaltijd :)

Yoghurt met dadels

http://www.bla-bla.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten